Ahad, 24 Mei 2009

karya sains fiksyen: ADAM & FARISH

Berikut adalah senarai watak-watak utama dalam karya ini:

1. ADAM - Anak lelaki Prof. Azham. Prof. Azham ialah seorang saintis hebat yang sudah lama meninggal dunia. Adam seorang yang genius. Telah mencipta mesin penghubung antara Bumi dengan Planet Zerax secara tidak sengaja. Menjadi sasaran utama Jeneral Erikson untuk dihapuskan.

2. FARISH - Anak lelaki Prof. Farizi. Sahabat baik Adam. Namun, terpaksa mengkhianati Adam demi kehendak bapanya. Akhirnya, dia mati dibunuh oleh Sonyx dan identitinya digunakan oleh Sonyx dalam misinya untuk memusnahkan mesin Adam dan menghapuskan Adam.

3. SONYX - Seorang pegawai tentera Planet Zerax yang paling dipercayai oleh Jeneral Erikson. Dikerahkan untuk memusnahkan mesin Adam dan menghapuskan Adam.

4. JENERAL ERIKSON - Ketua panglima tentera Planet Zerax yang sebenarnya bimbang dengan keselamatan penghuni Planet Zerax, kesan daripada penciptaan mesin Adam. Beliau bimbang manusia Bumi akan meneroka Planet Zerax dan menjajahinya.

5. PROF. FARIZI - Saintis yang tamak dan jahat. Dialah yang membunuh rakan baiknya, Prof. Azham kerana ingin mendapat hak cipta seorang diri. Berhasrat untuk mencuri mesin Adam dan mendapatkan hak cipta seterusnya ingin menjadikan dirinya sebagai saintis paling terkenal di dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan