Sabtu, 6 Jun 2009

karya aksi sains fiksyen superhero: Kimia D10

Latar masa: Februari 2010
Lokasi: Makmal Penyelidikan Damien, Kota Sains Raya

Prof. Damien telah melakukan satu eksperimen kimia untuk menggabungkan beberapa unsur kimia bagi menghasilkan sejenis bahan kimia yang unik. Bahan kimia yang dinamakan sebagai Kimia D10 ini berbentuk lendiran berwarna biru yang boleh dipegang dan bergetah serta tidak berbau. Mr.Q pula ialah seorang ahli perniagaan yang berminat untuk mendapatkan Kimia D10 kerana dia berpendapat Kimia D10 ada keistimewaannya yang tersendiri yang belum diketahui oleh Prof. Damien. Akhirnya, akibat tekanan yang dihadapi oleh Mr.Q dan orang-orangnya, Prof. Damien melarikan diri dari makmalnya dan bergerak sebagai pelarian.

Latar masa: Mac 2010
Lokasi: Belakang sebuah kedai jam, Kota Sains Raya

Prof. Damien dikepung oleh orang-orang Mr.Q. Prof. Damien tidak ada pilihan. Dia akhirnya menelan Kimia D10. Prof. Damien berubah menjadi manusia bergetah yang mempunyai kekuatan luar biasa.

Latar masa: Mei 2010
Lokasi: Markas Persenjataan Q Corp., Kota Sains Raya

Prof. Syamil berjaya mencipta bahan kimia klon kepada Kimia D10. Bahan kimia yang dinamakan sebagai Klon D10 itu bagaimanapun ada sedikit perbezaan dengan Kimia D10 ciptaan Prof. Damien. Klon D10 boleh dipotong sedangkan Kimia D10 tidak boleh dipotong. Akhirnya, Mr. Q sendiri telah menelan Klon D10 kerana terlalu obses akan kuasa luar biasa yang ada pada Prof. Damien. Mr. Q berubah menjadi raksasa getah yang sangat kuat serta kebal.

Apakah yang akan dilakukan oleh Prof. Damien yang kini memiliki kuasa luar biasa untuk menentang kejahatan dan keganasan raksasa getah yang juga Mr. Q itu?

1 ulasan:

  1. salam.

    aq baru jumpa blog ni.

    ni faiz akmal espric caballus kan?

    boleh aq tau apa konsep blog ni? maksud aq apa yang ditulis ni? aq cam kurang faham. review filem & buku ke?

    BalasPadam